[Başarılı Kurulum] Casper Nirvana C500 | i5-5287U | Big Sur

berktheles

APPRENTICE
6 Haz 2021
33
5
21
Merhabalar,
Ekran Resmi 2021-06-28 22.35.19.png

SİSTEM ÖZELLİKLERİM:
Cihaz modeli: Caper Nirvana C500
İşlemci: Intel Core i5-5287U, 2900 MHz
Ekran Kartı: Intel(R) Iris(TM) Graphics 6100 (1 GB)
Ağ: Realtek RTL8723AE Wireless
RAM1: 8 GB DDR3-1600 DDR3 Kingston SDRAM
RAM2: 2 GB DDR3 Crucial CT25664BF160BJ.C4F
SES: Realtek ALC269
Disk: SanDisk SSD PLUS 240GB (240 GB, SATA-III)

ÇALIŞAN DONANIMLAR:
Ethernet
Ekran kartı
Hoparlör
USB Girişleri
HDMI (Test edilmedi)
Mikrofon (Kendim kapalı tuttum)
Kulaklık girişi (Hem Mac hem kulaklık)

ÇALIŞMAYAN/ÇALIŞTIRAMADIĞIM DONANIMLAR:
Wifi Kartı (Desteklenmiyor)
Bluetooth (Ben yapamadım)
Kamera (Ben yapamadım)

GEEKBENCH 5 OPENCL SONUÇLARI
MacBook Pro 12,1 (benim cihazıma en yakın olan cihazın) test sonuçları
MacBook Pro (13-inch Retina Early 2015) - Geekbench Browser

Windows kurulu iken C500 cihazımın sonuçları
CASPER BILGISAYAR SISTEMLERI A.S CASPER BILGISAYAR SISTEMLERI A.S - Geekbench Browser

Mac OS Big Sur kurulu iken C500 cihazımın sonuçları
MacBook Pro (13-inch Retina Early 2015) - Geekbench Browser

NOT: Testleri yaparken hepsinde aynı butonlara bastım ve hepsini aynı program ile test ettim ancak bu test yöntemi hatalıysa bana bildirebilirsiniz.

Bu kurulumu yapmak isteyip de benimle aynı cihaz modeline sahip olan arkadaşlara aslında aynı sistem elemanlarına sahip olmadığımızı söylemek isterim. Bu cihaz modeli her ne kadar C500 adına sahip olsa da üretici şirket bu cihazın anakartına 3 farklı işlemci ve ekran kartı tipi koyduğundan kurulumlar sırasında farklı ayarlamalar yapmak gerekiyor. Bazı C500 lerde i5 işlemciler bazılarında ise i3 işlemciler var. Bu nedenle kurulumlarınızı yaparken sizinle model numarasına kadar aynı olan donanımlara sahip olmayan kişilerin kurulumlarındaki EFİ'leri kullanmamaya özen göstermenizi tavsiye ederim.
Tavsiye:
Eğer siz de benim gibi sınav hazırlığında olan ve ders videolarını, film dizilerini vs bilgisayarda depolayıp, çoğunlukla kütüphanede kulaklıkla çalışıyorsanız, ek olarak iphone'unuzdaki notları vs bilgisayarınızla entegre etmek istiyorsanız ve bir de windowsdan sıkılmışsanız size kesin olarak bu sistemi kurmanınızı öneririm. ANCAK mutlama ama mutlaka aylık olarak önemli yedeklerinizi başka bir diske mutlaka yedekleyin.

C500 i5-5287U EFİ DOSYAM:
https://disk.yandex.com.tr/d/z0ofGD85GrxvBQ
SİSTEM DÜRÜMÜM: 11.0.1 OPENCORE SÜRÜMÜ: 0.6.8 (Yedek olarak 0.6.4 sürümü de var)


ADIMLARIM:
Kullandığım kurulum imajı:
macOS Big Sur Intel ve AMD Kurulum İmajı

Kurulum sırasında ekran kartı kurulumu dışında yardım aldığım kanal:

Ekran kartını kurarken izlediğim video:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SON AÇIKLAMA VE SORULARIM:
Kameramı çalıştıramadım ve gerekli işlemleri nasıl yapacağımı da bilmiyorum. Bunlara ek olarak bluetooth konusunda bluetooth modelim Aida64 programında gözükmediği için modeli bulamadı ve hem intelin bluetooth kextlerini hem de brcm kextlerini cihazın kurdum ama hiçbir şekilde halledemedim bu konuda yardım edebilen olursa fazlasıyla memnuniyet duyarım.
Açar açmaz ekran kartı tanıttım, diğer donanımları tanıttım, ses kartını tanıttım ve sonra da intel güç yönetimi için gerekli ayarları yaptım. Ancak henüz:

1- SSDT ayarlamaları gibi şeyleri yapmadım
2- SMBİOS ayarlamaları yapıp kullanımda olmayan bir seri numarası almadım sadece kurulumu yaparken gelen seri numarasını kullanıyorum

Bunlar sorun çıkarır mu mutlaka yapmalı mıyım ve bir de bunlara ek olarak yapmam gereken şeyler var mıdır?

Yazıyı okuyan kurulum yapan herkese kolaylıklar dilerim, iyi günler.
 
Son düzenleme:
  • Like
Tepkiler: kindo

kindo

MASTER YODA
MODERATOR
DENEYİMLİ ÜYE
18 Eki 2020
8,232
3,780
4,401
Tebrikler ellerinize sağlık.
Bluetooth modülünüz mevcüt kablosuz ağ kartınız üzerinde görünüyor. RTL8723ae için böyle olduğunu biliyorum. Bu kartın maalesef hackintosh desteği yok. Bluetooth ve kamera her ikiside bağlantı noktası olarak USB bağlantı noktalarını kullanır. Kart PCI olarabilir ama veri noktası olark USB kullanırlar. USB port yamanızı yapmadıysanız bu konudan ilerleyerek USB port yamanızı yapın. Kameranın çalışıp çalışmayacağının bir garantisi yok ama USB port yamasının bunun için iyileştirme sağlayacağını bilmelisiniz. Her halukarda kurulum sonrası USB port yamanızı yapmayı ihmal etmeyin.
SSDT için işlemci modelinize uygun config doyasının ACPI kısmında bulunan ssdt dosyaları opencore için yeterlidir. Touchpad, pil göstergesi, harici ekran kartını devre dışı bırakma gibi ihtiyaçlarınız yoksa SSDT ile bu aşamada bir işiniz yok. Sizin için önerilenler işinizi görürler. Yinede hazır olarak gelenleri kullanmak yerine (hazır gelenler ortalama olarak bir çok cihaz için uygundur) kendi dsdt dosyalarınızı oluştuturup kullanabilirsiniz ki önerilen yöntem budur. Bunun için şu konuda ilerleyerek kendi SSDT dosyalarınızı cihazınıza dönük oluşturabilirsiniz. SBİOS konusunda İphone ve İpad gibi bir cihaz ile senkronize kullanmak ve apple servislerinde sorun yaşamamak için cihazınıza göre serial bulmanız iyi olur. Bu haliyle zaten çalışıyorsa apple servisleri sorun yok. Yinede bu konuya bakmanızda fayda var.
 
BootLoader
OpenCore 0.9.7
Laptop Modeli
Sonoma 14.0
Anakart Modeli
Faxconn HM67M-S
İşlemci Modeli
CPU i5-2400
Grafik Kartı
RX570 4GB
Ses Kartı Modeli
ALC662
Ağ Aygıtları
RTL8111
Disk ve RAM
14GB DDR3 - Crucil 480GB SSD

berktheles

APPRENTICE
6 Haz 2021
33
5
21
Yazdıklarınız için teşekkürler, yanılmıyorsam ses kartını tanıtmaya çalışırken Hackintoolda ses kartım gözükmediği için belli ayarlamalar yapıp bu sırada burada bahsettiğiniz ssdt yamasını bilmeden yapmışım :) Ancak USB port yaması sanırım anlatımından dolayı son derece karışık keldi bana. Bir de apple servisleri konusunda şöyle bir sıkıntım mevcut. iCloud hesabımı cihaza girdim, notlar, iCloud gibi en çok kullandığım elemanlar entegre olmuş durumda ancam iMessage ve FaceTime kullanamıyorum ve burada bahsettiğiniz seri numarası oluşturucunun oluşturduğu tüm seri numaraları geçersiz kabul ediliyor ve ayarları yapamıyorum. Bu konuda başka bir öneriniz var mıdır? Bir de iCloud hesabımın kapatılma tehlikesi var mıdır? Ne durumlarda kapatılabilir?
 
AD Engelleyici Tespit Edildi

Anlıyoruz, reklamlar can sıkıcı!

Elbette, reklam engelleme yazılımı reklamları engelleme konusunda harika bir iş çıkarsa da, web sitemizin faydalı özelliklerini de engeller. En iyi site deneyimi ve bize destek olmak için lütfen AdBlocker’ınızı devre dışı bırakın.

AD Reklam Engelleyiciyi Devre Dışı Bıraktım    Hayır teşekkürler