ÇÖZÜLDÜ Sequoia kurulumunda siyah ekran

bitrace

APPRENTICE
22 Haz 2024
27
15
21
Merhaba önceden başarılı bir şekilde macos kurmuştum fakat şuanda kuramıyorum.
Sequoia rehberlerini okudum efi önerilerinizi aldım ve bios ayarlarını ayarladıktan sonra kurulum yaptım ardından restart attı ve siyah ekran geldiğini gördüm efi içindeki config ayarlarını da dikkatli şekilde yapmıştım özellikle ekran kartım 6000 serisinden olduğu için belirttiğiniz kodu boot-args kısmına da eklemiştim.

şimdi ise diskten efi klasörüm silindi ve tekrar kurulum yapmayı istiyorum.
o sebepten ötürü benim için bir efi dosyanız varsa çok memnun olurum uğraştıkça kafam karışmaya başladı.

Sistem bilgilerim:

- rx 6600
- ASROCK B550M HDV
- Ryzen 5 5500
- 16 GB Ram
- SSD ve HDD
 

strangerone

MASTER YODA
Yönetici
MODERATOR
DENEYİMLİ ÜYE
9 Haz 2017
18,900
9,624
4,401
Forumda paylaşılan EFI ve içerisindeki 6 çekirdek için hazırlanmış config.plist ile deneyebilirsiniz.
Ayrıca Windows varsa ekli sayfadaki uygulama ile kolayca sisteminize uygun EFI hazırlayabilirsiniz
OpCore Simplify - Basitleştirilmiş OpenCore EFI Oluşturucu
Not: RX6600 ile yapılan kurulumlarda siyah ekran bilinen bir sorundur. Ve çözümü vardır.
Bunlardan birisi boot komutları arasına agdpmod=pikera eklemektir. Ya da config.plist üzerinde küçük bir değişiklik gerektirir.
 
BootLoader
OpenCore 1.0.7
Laptop Modeli
HP Pavilion 15-E
Anakart Modeli
Gigabyte H310M S2H
İşlemci Modeli
i3 3110M/ i3 8100
Grafik Kartı
Rx590 8GB/Rx6600xt 8GB/UHD630/HD4000
Ses Kartı Modeli
ALC887/ALC269
Ağ Aygıtları
Atheros9285 Usb Wifi TL722N RTL8111/RTL8100
Disk ve RAM
24GB DDR4 2300MHz/8GB DDR3 1600MHz
  • Like
Tepkiler: DJ Rush ve kindo

bitrace

APPRENTICE
22 Haz 2024
27
15
21
dediğiniz scripti çalıştırdım fakat içinden sizce, "-v debug=0x100 keepsyms=1" kaldırmalı mıyım öneriliyor şuanda tekrar macos raw dosyasını flashlıyor bilgisayar yapmadan önce sorayım dedim
 

strangerone

MASTER YODA
Yönetici
MODERATOR
DENEYİMLİ ÜYE
9 Haz 2017
18,900
9,624
4,401
Önce kaldırmadan deneyin. Gerekirse üzerinde değişiklik yapılabilir.
agdpmod=pikera siyah ekran sorununu çözer. Çözülmezse yazın.
 
BootLoader
OpenCore 1.0.7
Laptop Modeli
HP Pavilion 15-E
Anakart Modeli
Gigabyte H310M S2H
İşlemci Modeli
i3 3110M/ i3 8100
Grafik Kartı
Rx590 8GB/Rx6600xt 8GB/UHD630/HD4000
Ses Kartı Modeli
ALC887/ALC269
Ağ Aygıtları
Atheros9285 Usb Wifi TL722N RTL8111/RTL8100
Disk ve RAM
24GB DDR4 2300MHz/8GB DDR3 1600MHz

strangerone

MASTER YODA
Yönetici
MODERATOR
DENEYİMLİ ÜYE
9 Haz 2017
18,900
9,624
4,401
Önce ekli config.plist ile deneyin. OpenCore ekranında mutlaka önce NVRam Reset yapın.
 

Ekli dosyalar

BootLoader
OpenCore 1.0.7
Laptop Modeli
HP Pavilion 15-E
Anakart Modeli
Gigabyte H310M S2H
İşlemci Modeli
i3 3110M/ i3 8100
Grafik Kartı
Rx590 8GB/Rx6600xt 8GB/UHD630/HD4000
Ses Kartı Modeli
ALC887/ALC269
Ağ Aygıtları
Atheros9285 Usb Wifi TL722N RTL8111/RTL8100
Disk ve RAM
24GB DDR4 2300MHz/8GB DDR3 1600MHz

DJ Rush

PADAVAN
4 Ocak 2017
147
161
151
BootLoader
OpenCore 1.0.3
Anakart Modeli
ASUS H81M-C
İşlemci Modeli
İ5 4460
Grafik Kartı
MSI RX 570
Ses Kartı Modeli
Realtek® ALC887
Ağ Aygıtları
1 x Gigabit Realtek® RTL8111G
Disk ve RAM
KINGSTON 120GB+OCZ Toshiba SSD 120GB+WD 1TB HDD

bitrace

APPRENTICE
22 Haz 2024
27
15
21
Önce ekli config.plist ile deneyin. OpenCore ekranında mutlaka önce NVRam Reset yapın.
kurulum ekranına girdim bölümlendirmesini ayarladım ve ssdme kurulumu başlattım bundan sonra sanıyosam restart atıp normal bir şekilde açılacak değil mi
Linkte paylaşılan EFI dosyasını deneyebilirsin. Sistem birbirine benzer.
emeğinize sağlık hocam şuanda yönetici hocamın attığını deniyorum kurulum ekranına girmeyi başardım
 

strangerone

MASTER YODA
Yönetici
MODERATOR
DENEYİMLİ ÜYE
9 Haz 2017
18,900
9,624
4,401
kurulum ekranına girdim bölümlendirmesini ayarladım ve ssdme kurulumu başlattım bundan sonra sanıyosam restart atıp normal bir şekilde açılacak değil mi
12. dakikada resetleyecek ve oluşturduğu Install diskten devam edecek 4 ya da 5 kez resetleyebilir. Ülke ekranı gelene kadar dokunmayın.
 
BootLoader
OpenCore 1.0.7
Laptop Modeli
HP Pavilion 15-E
Anakart Modeli
Gigabyte H310M S2H
İşlemci Modeli
i3 3110M/ i3 8100
Grafik Kartı
Rx590 8GB/Rx6600xt 8GB/UHD630/HD4000
Ses Kartı Modeli
ALC887/ALC269
Ağ Aygıtları
Atheros9285 Usb Wifi TL722N RTL8111/RTL8100
Disk ve RAM
24GB DDR4 2300MHz/8GB DDR3 1600MHz

strangerone

MASTER YODA
Yönetici
MODERATOR
DENEYİMLİ ÜYE
9 Haz 2017
18,900
9,624
4,401
Bu arada yazmayı unuttum. Bir 29 dakika ekranı göreceksiniz uzun sürebilir.
 
BootLoader
OpenCore 1.0.7
Laptop Modeli
HP Pavilion 15-E
Anakart Modeli
Gigabyte H310M S2H
İşlemci Modeli
i3 3110M/ i3 8100
Grafik Kartı
Rx590 8GB/Rx6600xt 8GB/UHD630/HD4000
Ses Kartı Modeli
ALC887/ALC269
Ağ Aygıtları
Atheros9285 Usb Wifi TL722N RTL8111/RTL8100
Disk ve RAM
24GB DDR4 2300MHz/8GB DDR3 1600MHz
  • Like
Tepkiler: bitrace

strangerone

MASTER YODA
Yönetici
MODERATOR
DENEYİMLİ ÜYE
9 Haz 2017
18,900
9,624
4,401
hocam flashbellek takılı değilken boot etmedi sistemi bende taktım öyle boot ettim bir çözümü var mı acaba yoksa sorun değil
Kurulum yaptığınız diskte de Usb'de olduğu gibi bir EFI bölüntüsü var. Bu bölüntüyü mount edip Usb İçerisindeki EFI klasörünü diskin EFI bölüntüsüne kopyala/Yapıştır yapın. (Sürükle/Bırak değil)
Diskin EFI bölüntüsünü açmak için OpenCore Configurator kullanabilirsiniz. Bağlantıdan son sürümü indirip çalıştırın. (İlk çalıştırma sağ tık ile) Üst bantta simgesini tıklayıp kurulum yaptığınız diskin EFI bölüntüsünü mount edin. Masaüstünde göremeyebilirsiniz. Üst bant bilgisayar yolu ile ulaşın.
Sonrasında biosta Mac kurulu diski ilk sıraya alın. OpenCore ile açılacaktır usb olmadan.
 
BootLoader
OpenCore 1.0.7
Laptop Modeli
HP Pavilion 15-E
Anakart Modeli
Gigabyte H310M S2H
İşlemci Modeli
i3 3110M/ i3 8100
Grafik Kartı
Rx590 8GB/Rx6600xt 8GB/UHD630/HD4000
Ses Kartı Modeli
ALC887/ALC269
Ağ Aygıtları
Atheros9285 Usb Wifi TL722N RTL8111/RTL8100
Disk ve RAM
24GB DDR4 2300MHz/8GB DDR3 1600MHz
  • Like
Tepkiler: kindo ve bitrace
AD Engelleyici Tespit Edildi

Anlıyoruz, reklamlar can sıkıcı!

Elbette, reklam engelleme yazılımı reklamları engelleme konusunda harika bir iş çıkarsa da, web sitemizin faydalı özelliklerini de engeller. En iyi site deneyimi ve bize destek olmak için lütfen AdBlocker’ınızı devre dışı bırakın.

AD Reklam Engelleyiciyi Devre Dışı Bıraktım    Hayır teşekkürler