macOS Sequoia Apple logosu sonrası siyah ekran

20 Ocak 2026
5
0
1
Selamlar bir kaç gün önce Hackintosh yöntemi ile bilgisayarıma başarılı bir şekilde macOS Sequoia işletim sistemini kurdum ufak bir sorun hariç başka bir sorunum yok.

Sorunum: macOS Sequoia'yı başlatacağım zaman Apple logosu biraz ilerledikten sonra siyah ekran oluyor ve oturum açma ekranına kadar bu sorun devam ediyor.

Sistemim:

CPU: Ryzen 5 5600
GPU: RX 6700 XT (DP kablosu ile monitöre bağlı)
RAM: 16GB 3600Mhz
SSD: 1TB (macOS için 200gb ayrıldı)

OpenCore bilgileri: OC 1.0.7 sürümü
* Ekran kartı için: NootRX.kext kullanıyorum
 
BootLoader
OpenCore 1.0.7
İşlemci Modeli
Ryzen 5 5600
Grafik Kartı
RX 6700 XT
Disk ve RAM
1 TB SSD, 16GB DDR4 3600Mhz

strangerone

MASTER YODA
Yönetici
MODERATOR
DENEYİMLİ ÜYE
9 Haz 2017
18,898
9,622
4,401
BootLoader
OpenCore 1.0.7
Laptop Modeli
HP Pavilion 15-E
Anakart Modeli
Gigabyte H310M S2H
İşlemci Modeli
i3 3110M/ i3 8100
Grafik Kartı
Rx590 8GB/Rx6600xt 8GB/UHD630/HD4000
Ses Kartı Modeli
ALC887/ALC269
Ağ Aygıtları
Atheros9285 Usb Wifi TL722N RTL8111/RTL8100
Disk ve RAM
24GB DDR4 2300MHz/8GB DDR3 1600MHz
20 Ocak 2026
5
0
1
Sonrasında sorun ortadan kalkıyor mu?

Yanında WhateverGreen.kext varsa kaldırın. İki kext çakışır.
Config.plist paylaşın.
Yanında WhateverGreen.kext yüklü değil sadece NootRX.kext kullanıyorum.

* Bu arada oturum açma ekranına geldiğim zaman ekran normale dönüyor ama kullanıcı şifremi girip girdiğim zaman ekran yine ufak bir siyah ekran oluyor 1-2 saniye sonra düzeliyor ve normal bir şekilde kullanmaya devam edebiliyorum ama bu ara kısımlarda olan siyah ekran sorunu çok sinir bozucu.
Yanında WhateverGreen.kext yüklü değil sadece NootRX.kext kullanıyorum.

* Bu arada oturum açma ekranına geldiğim zaman ekran normale dönüyor ama kullanıcı şifremi girip girdiğim zaman ekran yine ufak bir siyah ekran oluyor 1-2 saniye sknra düzeliyor ve normal bir şekilde kullanmaya devam edebiliyorum ama bu ara kısımlarda olan siyah ekran sorunu çok sinir bozucu.
Bu arada mesajımda ufak bir yazım yanlışı varda "sonra" yerine "sknra" yazmışım eğer düzeltme yetkiniz varsa düzeltebilir misiniz?
 

Ekli dosyalar

Moderatörün son düzenlenenleri:
BootLoader
OpenCore 1.0.7
İşlemci Modeli
Ryzen 5 5600
Grafik Kartı
RX 6700 XT
Disk ve RAM
1 TB SSD, 16GB DDR4 3600Mhz

strangerone

MASTER YODA
Yönetici
MODERATOR
DENEYİMLİ ÜYE
9 Haz 2017
18,898
9,622
4,401
BootLoader
OpenCore 1.0.7
Laptop Modeli
HP Pavilion 15-E
Anakart Modeli
Gigabyte H310M S2H
İşlemci Modeli
i3 3110M/ i3 8100
Grafik Kartı
Rx590 8GB/Rx6600xt 8GB/UHD630/HD4000
Ses Kartı Modeli
ALC887/ALC269
Ağ Aygıtları
Atheros9285 Usb Wifi TL722N RTL8111/RTL8100
Disk ve RAM
24GB DDR4 2300MHz/8GB DDR3 1600MHz

strangerone

MASTER YODA
Yönetici
MODERATOR
DENEYİMLİ ÜYE
9 Haz 2017
18,898
9,622
4,401
RX6700 aslında Mac uyumlu bir ekran kartı değildir. Ancak bir yazılımcının WEG.kext'en yola çıkarak hazırladığı NootRX ile tanıtılabiliyor.
Sorun bu yüzden olabilir.
agdpmod=vit9696 boot komutu board-id kontrolünü devre dışı bırakır, önyükleme bittiğinde ekranın siyaha dönmesini çözmek için gerekebilir
 
BootLoader
OpenCore 1.0.7
Laptop Modeli
HP Pavilion 15-E
Anakart Modeli
Gigabyte H310M S2H
İşlemci Modeli
i3 3110M/ i3 8100
Grafik Kartı
Rx590 8GB/Rx6600xt 8GB/UHD630/HD4000
Ses Kartı Modeli
ALC887/ALC269
Ağ Aygıtları
Atheros9285 Usb Wifi TL722N RTL8111/RTL8100
Disk ve RAM
24GB DDR4 2300MHz/8GB DDR3 1600MHz
20 Ocak 2026
5
0
1
RX6700 aslında Mac uyumlu bir ekran kartı değildir. Ancak bir yazılımcının WEG.kext'en yola çıkarak hazırladığı NootRX ile tanıtılabiliyor.
Sorun bu yüzden olabilir.
agdpmod=vit9696 boot komutu board-id kontrolünü devre dışı bırakır, önyükleme bittiğinde ekranın siyaha dönmesini çözmek için gerekebilir
Bu argümanı da denemiştim önceden ama bir işe yaramadı.
 
BootLoader
OpenCore 1.0.7
İşlemci Modeli
Ryzen 5 5600
Grafik Kartı
RX 6700 XT
Disk ve RAM
1 TB SSD, 16GB DDR4 3600Mhz

strangerone

MASTER YODA
Yönetici
MODERATOR
DENEYİMLİ ÜYE
9 Haz 2017
18,898
9,622
4,401
Ne denediğinizi ben yazdıktan sonra öğreneceksem biraz zor ilerleriz.
Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar eminim yazacaklardır. Şu an için bu sorunla ilgili ekleyeceklerim bu kadar. Kolay gelsin.
 
BootLoader
OpenCore 1.0.7
Laptop Modeli
HP Pavilion 15-E
Anakart Modeli
Gigabyte H310M S2H
İşlemci Modeli
i3 3110M/ i3 8100
Grafik Kartı
Rx590 8GB/Rx6600xt 8GB/UHD630/HD4000
Ses Kartı Modeli
ALC887/ALC269
Ağ Aygıtları
Atheros9285 Usb Wifi TL722N RTL8111/RTL8100
Disk ve RAM
24GB DDR4 2300MHz/8GB DDR3 1600MHz

Benzer konular

AD Engelleyici Tespit Edildi

Anlıyoruz, reklamlar can sıkıcı!

Elbette, reklam engelleme yazılımı reklamları engelleme konusunda harika bir iş çıkarsa da, web sitemizin faydalı özelliklerini de engeller. En iyi site deneyimi ve bize destek olmak için lütfen AdBlocker’ınızı devre dışı bırakın.

AD Reklam Engelleyiciyi Devre Dışı Bıraktım    Hayır teşekkürler