ÇÖZÜLDÜ Mojave Kurulumda Yasak İşareti

Arduous

APPRENTICE
24 Nis 2019
12
3
21
27

S10soz_21

MASTER JEDI
MODERATOR
19 Haz 2017
2,364
441
1,851
35
Diyarbakır/Amed
Açılışta Yasak İşareti çıkıyor.

Sistemi Verbose modda başlatın. OsxAptioDrvFix and relocation block şekilinde bir hata görürseniz; Clover’ ın son sürümünü kullandığınızdan emin olun.
Eğer EFI içinde OsxAptioDrvFix kullanıyorsanız bunu OsxAptioDrv2Fix ile değiştirin (İksini aynı anada kullanmayın).
2500K, 2600K, yada diğer Core i5 ve Core i7 'K' Sandy Bridge CPU’lar için cpus=1 komutunu kullanın. Kurulumdan sonra ise bu komutu kullanmadan sistemi kullanmak için SSDT.aml varsa yada NullCpuPowerManagement.kext kullanın.

Eğer yazılar karmaşık bir şekilde ve yine girilmez işareti varsa buda “Still waiting for root device” hatasıdır. Bunun için:

Cihaz üzerindeki her port ile kurulumu deneyin.
USB 3.0 Flash Disk kullanıyorsanız USB 2.0 disk kullanın.
cpus=1 komutunu deneyin.
SMBIOS kimliği olarak Macpro3,1 kullanın
 

Arduous

APPRENTICE
24 Nis 2019
12
3
21
27
Eğer EFI içinde OsxAptioDrvFix kullanıyorsanız bunu OsxAptioDrv2Fix ile değiştirin (İksini aynı anada kullanmayın).
OsxAptioDrvFix nasil kullaniliyor bilmiyorum. Yeniyim, yani linkini koydugum konudan raw dosyasini indirip usbye balenaetcher ile yazdirdim ve bu sorunu aldim.


cpus=1 komutunu deneyin.
SMBIOS kimliği olarak Macpro3,1 kullanın
Bunlarinda nasil yapildigini bilmiyorum.


Cihaz üzerindeki her port ile kurulumu deneyin.
USB 3.0 Flash Disk kullanıyorsanız USB 2.0 disk kullanın
Bunlari denedim hocam.
 

S10soz_21

MASTER JEDI
MODERATOR
19 Haz 2017
2,364
441
1,851
35
Diyarbakır/Amed
OsxAptioDrvFix nasil kullaniliyor bilmiyorum. Yeniyim, yani linkini koydugum konudan raw dosyasini indirip usbye balenaetcher ile yazdirdim ve bu sorunu aldim.
Usbnin Efisinindeki Efi/clover / drivers64UEFI ve driver off klasöründe bulunuyor. Bu driverlerin yerini değiştireceksin. 2 aptiofix driver, driver64uefi klasöründe olmayacak şekilde değiştir.
Cpus komutunu eklemek için, clover Boot menüde iken boşluk tuşuna basıp cpus=1 işaretleyip başlamalısın. Yada Options a gelip boot arg bölümüne ekleyebilirsin.
Smbios kimliği değiştirmek için osxinfo.net'in config düzenle aracı ile yapabilirsin.
Olmaz ise boşluk tuşuna basın vebrose mod ile başlatıp hata görselini paylaşmalısın.
 

S10soz_21

MASTER JEDI
MODERATOR
19 Haz 2017
2,364
441
1,851
35
Diyarbakır/Amed
Seçeneklerde vebrose boot varsa direkt Enter'a bas. Yok ise vebrose mod işaretleyip, bir kere esc, yada return entelayıp install seçeneği ile boot et.
 

Arduous

APPRENTICE
24 Nis 2019
12
3
21
27
Verdiginiz config i su sekilde denedim; indirdigim config dosyasinin adini config_hd4000.plist yapip efi klasorune diger plist dosyalarinin yanina attim. Daha sonra clovere girip o attigim config i secip instal diyince yukleme islemi baslamiyo ve clover donuyo.

Birde soyle denedim; plist dosyalarinin icinde hali hazirda bulunan intel hd4000 1366x768 icin hazirlanmis plist dosyasinin icindeki kodlari sildim, indirdigim plist dosyasinin icindeki kodlari aktardim. Bu sekildede ayni resmini attigim hatayi aldim.
G9zx64shSnE2tzt326tFtpuq-AGDO1YY.png


gorseldeki ._ olarak baslayan gizli plist dosyalarinin icinde garip garip sekiller ve bazi yazilar var. Bununla alakali olabilirmi durum.

ornegin: ._config.plist dosyasinin ici

G9zx64shSnE2tzt326tFtpuq-AGDO1YY.png


Umarim yazilarim sizin icin aciklayici oluyordur. Saygilarimla.

Tekrar denerken gordugum problemi asagida paylasacagim,

Indirmis oldugum mojave imajiyla usbye gelmis olan orjinal config hd4000 1366x768 .plist ile boot etmeye calistigimda asagidaki seceneklere isaret koyuyor;
-pdpMq5q_LmHDr3STJu9XL5w6mUH7V27.jpeg


bu isaretleri hic oynamadan sadece verbose acip, return diyorum ve install dedikten sonra asagidaki hatayi aliyorum;
-pdpMq5q_LmHDr3STJu9XL5w6mUH7V27.jpeg



Disable KASLR isaretini kaldirdigimda ise ilk mesajlarimdaki hatayi aliyorum.
 

S10soz_21

MASTER JEDI
MODERATOR
19 Haz 2017
2,364
441
1,851
35
Diyarbakır/Amed
12: Error allocating 0x#### pages at 0x####... alloc type 2 Hatası

İlk olarak şunu yönergeleri takip edin:
  • OsxAptioFix2Drv-free2000.efi indirin.
  • EFI / CLOVER / drivers64UEFI içinden OsxAptioFix sürücülerini silin.
  • Yukarıda indirdiğiniz dosyayı EFI / CLOVER / drivers64UEFI içine koyun.
  • Sistemi yeniden başlatın.
Olmaz ise aşağıdakileri takip edin.
  • Config.plist içinde RtVariables içine SIP güvenliği tamamen kapatın. ( 0xff ekleyin)
  • Farklı USB portları ile deneyin.
  • EFI/CLOVER/drivers64UEFI/ içinden VBoxHfs-64.efi silin ve yerine HFSPlus.efi koyun.
  • EFI/CLOVER/drivers64UEFI/ içinden OsxAptioFix2Drv-64.efi dosyasını OsxAptioFixDrv-64.efi ile değiştirin. Yada bunun tam tersini yapın.
  • EFI/CLOVER/drivers64UEFI/ içinde birden fazla OsxLowMemFixDrv-64.efi yada OsxAptioFix2Drv-64.efi yada OsxAptioFixDrv-64.efi varsa bunlardan sadece birini bırakıp diğerlerini silin.
Yine olmaz ise buradaki config ve acpi dosyaarı kopyalayıp dene. Config dosyasını kopyalamadan önce osxinfo.net'in config düzeleme aracı ile upgrade edip kopyala. Olmaz ise tüm efi değiştirip dene. Dropbox - hackintosh - Simplify your life
 

Arduous

APPRENTICE
24 Nis 2019
12
3
21
27
12: Error allocating 0x#### pages at 0x####... alloc type 2 Hatası

İlk olarak şunu yönergeleri takip edin:
  • OsxAptioFix2Drv-free2000.efi indirin.
  • EFI / CLOVER / drivers64UEFI içinden OsxAptioFix sürücülerini silin.
  • Yukarıda indirdiğiniz dosyayı EFI / CLOVER / drivers64UEFI içine koyun.
  • Sistemi yeniden başlatın.
Olmaz ise aşağıdakileri takip edin.
  • Config.plist içinde RtVariables içine SIP güvenliği tamamen kapatın. ( 0xff ekleyin)
  • Farklı USB portları ile deneyin.
  • EFI/CLOVER/drivers64UEFI/ içinden VBoxHfs-64.efi silin ve yerine HFSPlus.efi koyun.
  • EFI/CLOVER/drivers64UEFI/ içinden OsxAptioFix2Drv-64.efi dosyasını OsxAptioFixDrv-64.efi ile değiştirin. Yada bunun tam tersini yapın.
  • EFI/CLOVER/drivers64UEFI/ içinde birden fazla OsxLowMemFixDrv-64.efi yada OsxAptioFix2Drv-64.efi yada OsxAptioFixDrv-64.efi varsa bunlardan sadece birini bırakıp diğerlerini silin.
Yine olmaz ise buradaki config ve acpi dosyaarı kopyalayıp dene. Config dosyasını kopyalamadan önce osxinfo.net'in config düzeleme aracı ile upgrade edip kopyala. Olmaz ise tüm efi değiştirip dene. Dropbox - hackintosh - Simplify your life
Tesekkur ederim bunlarin hicbirisi sorunu cozmedi ayni hatayi aliyorum. High Sierra yuklemeyi denesem, daha sonra mojaveye guncelleyebilirmiyim ?

Sorun galiba config dosyasinda, kendim config olusturmayi bilmiyorum.

Ekleme: High sierrayi basarili bir sekilde kurdum, ses mikrofon wifi vs. calismadi ama acilmasinda bi problem olmadi.
 

S10soz_21

MASTER JEDI
MODERATOR
19 Haz 2017
2,364
441
1,851
35
Diyarbakır/Amed

Arduous

APPRENTICE
24 Nis 2019
12
3
21
27
Wifi kartim intel centrino wireless-n 2230,
Forumda bu kartla ilgili bi konu bulamadim.Tesekkurler

Diger Sorunum, macosu baslatiyorum, ekran parlakligi bir miktar kisik oluyor ve yukselmiyor. Laptopun kapagini kapatip actigimda ekran parlakligim normal haline donuyor. Sebebi nedir ?
 

Arduous

APPRENTICE
24 Nis 2019
12
3
21
27
Parlaklik sorunum bu yontemlerle duzelmedi, tam tersi parlaklik onceden ayarlayabiliyordum,bu islemlerden sonra ayarlayamadim, tekrar onceki haline cevirdim, o kadar onemli bir sorun degil.

Wifi kartim desteklenmiyorsa internet baglantisi icin kablo mu kullanmaliyim ?
Windowsta kullanmakta oldugum harici bir 802.11n wifi modemi var. USB ile kullaniliyor. Macos ta bu harici modem ile wifi kullanabilirmiyim ?
 

montezuma

MASTER YODA
Yönetici
19 Eki 2016
29,833
7,599
4,401
Windowsta kullanmakta oldugum harici bir 802.11n wifi modemi var. USB ile kullaniliyor. Macos ta bu harici modem ile wifi kullanabilirmiyim ?
Bunun macOS için sürücüsü varsa kullanabilirsin.
 
BootLoader
OpenCore 0.6.4
Anakart Modeli
Asus Z170 Deluxe
İşlemci Modeli
Intel i7 6700K
Grafik Kartı
8 GB Sapphire RX 580 & HD 530
Ses Kartı Modeli
ALC 1150
Ağ Aygıtları
Broadcom BCM43xx - I211 Gigabit Ethernet
Disk ve RAM
500GB NVMe & 32 GB DDR4

montezuma

MASTER YODA
Yönetici
19 Eki 2016
29,833
7,599
4,401
Dediğim gibi; Eğer uyumlu bir modelse kullanabilirsin ancak. macOS sistemde her sürücü çalışacak diye bir şey söz konusu değildir.
 
BootLoader
OpenCore 0.6.4
Anakart Modeli
Asus Z170 Deluxe
İşlemci Modeli
Intel i7 6700K
Grafik Kartı
8 GB Sapphire RX 580 & HD 530
Ses Kartı Modeli
ALC 1150
Ağ Aygıtları
Broadcom BCM43xx - I211 Gigabit Ethernet
Disk ve RAM
500GB NVMe & 32 GB DDR4

Arduous

APPRENTICE
24 Nis 2019
12
3
21
27
Tesekkur ederim, modemin macos icin kendi programi varmis, deneyip ihtiyaci veya benzer sorunu olanlar icin konuya donus yaparim.

Ekleme: Modemin kendi programları ise yaramadı, biraz arastirdiktan sonra bulduğum program, BearExtender 5.4. Yükledim ve ise yaradı.
 
  • Like
Tepkiler: montezuma

Benzer konular

AD Engelleyici Tespit Edildi

Anlıyoruz, reklamlar can sıkıcı!

Elbette, reklam engelleme yazılımı reklamları engelleme konusunda harika bir iş çıkarsa da, web sitemizin faydalı özelliklerini de engeller. En iyi site deneyimi ve bize destek olmak için lütfen AdBlocker’ınızı devre dışı bırakın.

AD Reklam Engelleyiciyi Devre Dışı Bıraktım    Hayır teşekkürler