Catalina Fusion Drive - RAID

HakkiAlkan

APPRENTICE
13 Mar 2018
33
13
21
İyi forumlar dilerim. Başarılı kurulum işini çözdükten sonra 2TB ana HDD’im yanına 128GB’lık SSD’mi ekleyerek Fusion Drive yapmak istedim. Kuruluma sıfırdan başlayarak işletim sistemini SSD’ye kuracağım. SSD ve HDD APFS(GUID) olarak biçimlendirdim kurulum ekranında ki Disk Utility’den. Daha sonra burda RAID bölümünü fark ettim. Tıklayınca 3 seçenek çıkıyor. RAID0, 1 ve Concatenated olarak. Burdan mı ayar yapmalıyım yoksa Fusion Drive farklı bir sistem mi? Şuan SSD ve HDD biçimlendirilmiş işletim sistemi olmadan duruyor.

Şuan yükleme ekranında cevap bekleyeceğim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Not: İşletim sistemini SSD’ye kurarak, disk izlencesinden HDD’yi biçimlendirip internette bulduğum Fusion Drive kodlarını girdiğimde hata alıyorum. SSD’yi ve HDD’yi OSX kurulum ekranından biçimlendirmeme rağmen Clover Boot menüsünde Windows’tan kalma EFI görüntüsü gözüküyor. Sanki HDD’de Windows’un boot dosyaları varmış gibi.
 
Laptop Modeli
HomeWork - Catalina 10.15.4
Anakart Modeli
MSI B450M Mortar Max
İşlemci Modeli
Ryzen 7 3700X @4.3 Ghz
Grafik Kartı
MSI 5700 XT Nitro Plus
Ses Kartı Modeli
Creative SoundBlaster Omni
Ağ Aygıtları
Realtek® GbE LAN
Disk ve RAM
1 TB S40G Nvme SSD / 2TB Toshiba P300 HDD - GSkill TridentZ Neo 2x8GB 3600 Mhz CL16

montezuma

MASTER YODA
Yönetici
19 Eki 2016
29,833
7,599
4,401
Fusion Drive artık Hackintosh ile desteklenmiyor. Ek olarak APFS ile de sorunlu.
 
BootLoader
OpenCore 0.6.4
Anakart Modeli
Asus Z170 Deluxe
İşlemci Modeli
Intel i7 6700K
Grafik Kartı
8 GB Sapphire RX 580 & HD 530
Ses Kartı Modeli
ALC 1150
Ağ Aygıtları
Broadcom BCM43xx - I211 Gigabit Ethernet
Disk ve RAM
500GB NVMe & 32 GB DDR4
  • Like
Tepkiler: mehmetyuksel

HakkiAlkan

APPRENTICE
13 Mar 2018
33
13
21
Ben işletim sistemini SSD'ye kurmak istiyorum. Ama depolama sorunlu malum az. 2TB'lık HDD'mi nasıl entegre ederim sisteme? RAID denemeli miyim?
 
Laptop Modeli
HomeWork - Catalina 10.15.4
Anakart Modeli
MSI B450M Mortar Max
İşlemci Modeli
Ryzen 7 3700X @4.3 Ghz
Grafik Kartı
MSI 5700 XT Nitro Plus
Ses Kartı Modeli
Creative SoundBlaster Omni
Ağ Aygıtları
Realtek® GbE LAN
Disk ve RAM
1 TB S40G Nvme SSD / 2TB Toshiba P300 HDD - GSkill TridentZ Neo 2x8GB 3600 Mhz CL16

montezuma

MASTER YODA
Yönetici
19 Eki 2016
29,833
7,599
4,401
BootLoader
OpenCore 0.6.4
Anakart Modeli
Asus Z170 Deluxe
İşlemci Modeli
Intel i7 6700K
Grafik Kartı
8 GB Sapphire RX 580 & HD 530
Ses Kartı Modeli
ALC 1150
Ağ Aygıtları
Broadcom BCM43xx - I211 Gigabit Ethernet
Disk ve RAM
500GB NVMe & 32 GB DDR4

HakkiAlkan

APPRENTICE
13 Mar 2018
33
13
21
RAID Mojave ve sonrası desteklenmiyor. ANcak bir ihtimal şu konuyu bir incele.
Hocam ne yazık ki bir çözdüm bulamadım. Yükleme ekranında Disk Utilityden 2 diski sıfırlayıp terminal üzerinden Fusion Driver kodlarını girerek yapıyorum. Yükleme ekranına geri dönüp HDD seçme kısmında bunun başarılı olduğunuda görüyorum. Normal bir yükleme yapıyorum. Sistem reset atıp yüklemeyi devam etmesi gerekirken BIOS ekranından öteye geçemiyor. Clover açılmıyor yani siyah ekranda kalıyor. Tabi BIOS’tan Sata ayarlarını AHCI ve Intel RST olarak iki türlüde denedim yinede olmadı. Şuan tekrardan SSD’ye kurulum yapıyorum. Ancak 120GB olduğundan dolayı yüklediğim programlarının datalarını HDD’de saklama gibi başka bir yöntem yok mu acaba? Mesela Logic Pro X kullanıyorum. 80GB kütüphanesi var bunlar ve bunun gibi dosyaları HDD’de tutmanın yolu yöntemi yok mudur?
 
Laptop Modeli
HomeWork - Catalina 10.15.4
Anakart Modeli
MSI B450M Mortar Max
İşlemci Modeli
Ryzen 7 3700X @4.3 Ghz
Grafik Kartı
MSI 5700 XT Nitro Plus
Ses Kartı Modeli
Creative SoundBlaster Omni
Ağ Aygıtları
Realtek® GbE LAN
Disk ve RAM
1 TB S40G Nvme SSD / 2TB Toshiba P300 HDD - GSkill TridentZ Neo 2x8GB 3600 Mhz CL16

montezuma

MASTER YODA
Yönetici
19 Eki 2016
29,833
7,599
4,401
Dediğim gibi paylaştığım rehber de oldukça zorlu. Hatta o rehber ile Fusion aktif etsen de bu sefer Apple servisleri çalışmayabilir.
Ancak 120GB olduğundan dolayı yüklediğim programlarının datalarını HDD’de saklama gibi başka bir yöntem yok mu
Sistem buna izin vermiyor. Sadece kullandığın uygulamalarda bu seçenek varsa harici diskte saklayabilirsin.
Mesela Logic Pro X kullanıyorum. 80GB kütüphanesi var bunlar ve bunun gibi dosyaları HDD’de tutmanın yolu yöntemi yok mudur?
Logic ses dosyalarını harici diskte tutabilirsin.
Logic Pro X Seçeneklerde > Sound Library > Relocate Sound Library, yada MainStage > Sound Library > Relocate Sound Library gelip buradan harici diskini seçebilirsin.
 
BootLoader
OpenCore 0.6.4
Anakart Modeli
Asus Z170 Deluxe
İşlemci Modeli
Intel i7 6700K
Grafik Kartı
8 GB Sapphire RX 580 & HD 530
Ses Kartı Modeli
ALC 1150
Ağ Aygıtları
Broadcom BCM43xx - I211 Gigabit Ethernet
Disk ve RAM
500GB NVMe & 32 GB DDR4

HakkiAlkan

APPRENTICE
13 Mar 2018
33
13
21
Yaptığım denemeler sonucunda böyle birşeyin şuan mümkün olmadığını anladım. OpenCore üzerinde yapılan bir kaç örnek var ancak @montezuma hocamın dediği gibi bazı servisler çalışmıyor. Şuan için tek çare yüksek boyutlu SSD yada HDD almaya paranız yok ise 2x2.5" RAID0/1 kutusu alıp takmak. Ortalama fiyatları 150₺ civarı değişmekte. Konuyu kilitleyebilirsiniz teşekkürler. Eğer bir çözüm bulur isem PM atıp konuyu editlerim.
 
Laptop Modeli
HomeWork - Catalina 10.15.4
Anakart Modeli
MSI B450M Mortar Max
İşlemci Modeli
Ryzen 7 3700X @4.3 Ghz
Grafik Kartı
MSI 5700 XT Nitro Plus
Ses Kartı Modeli
Creative SoundBlaster Omni
Ağ Aygıtları
Realtek® GbE LAN
Disk ve RAM
1 TB S40G Nvme SSD / 2TB Toshiba P300 HDD - GSkill TridentZ Neo 2x8GB 3600 Mhz CL16

barangokalp

PADAVAN
24 Ara 2017
149
29
101
Kahramanmaraş
Yaptığım denemeler sonucunda böyle birşeyin şuan mümkün olmadığını anladım. OpenCore üzerinde yapılan bir kaç örnek var ancak @montezuma hocamın dediği gibi bazı servisler çalışmıyor. Şuan için tek çare yüksek boyutlu SSD yada HDD almaya paranız yok ise 2x2.5" RAID0/1 kutusu alıp takmak. Ortalama fiyatları 150₺ civarı değişmekte. Konuyu kilitleyebilirsiniz teşekkürler. Eğer bir çözüm bulur isem PM atıp konuyu editlerim.
Biraz geç oldu ama deneyimlerinden bilgi paylaşmak istedim. 1tb + 240 gb Fusion Drive kullanıyordum. Z77 chipset ile herhangi bir sorun yaşamadım. Boot olarak Clover kullandım. Fusion Drive biraz RAID mantısı var 2 tane Efi oluşuyor onun için avantajları var. Örneğin stabil config dosyasını 1 hart dikte diğerinide ana booto olarak kullanıla bilir. Sorun veya güncelleme yapıldığınız duruma göre boot alanını değiştire biliriniz. Ben RAID 0 geçtim 240 + 480 gb SSD şuan 1gb okuma yazma alıyorum tabiki istem yük vs göre değişimler oluyor. Hata yaptığım yer en düşük HDD göre yapılandırılması. Yani 128 Gb ssd + 1 TB Hdd raid sıfır yaparsanız 256 GB disk alnınız olur. Şuan için Catalina olmak üzere FUSION DRIVE yapa biliriniz. Takıldığınız konu olursa yardım olmaya çalışırım Sorunsuz Bootlar diliyorum
 

sckn

APPRENTICE
17 Eki 2020
10
1
21
Selamlar,

4 SSD (farklı modellerde ve O/Y hızlarında) disk ile Apple RAID 0 yaptığım bir iş istasyonum var. Şu anda oradan yazıyorum.
Okuma hızım çok iyi, ama yazma hızım inanılmaz kötü. Git gide de düşüyor. Bunun sebebi SSD'ler olabilir mi, yoksa sorunu sistemimde mi aramalıyım @barangokalp ?
Dün itibariyle kullanılmaz haldeydi, 30 MBps yazma hızı alıyordum. Ben de Raid0 yerine JBOD olarak yeniden yapılandırdım diskimi, yedeğimden döndüm.
Şu anda 500 MBps O/Y alıyorum. Alanım da genişledi, disklerim eşit değildi büyüklük olarak.
Tabi, bir dip-not, disklerimden biri, bu soruna neden oluyor olabilirdi. Yine de, Catalina, APFS ile RAID'den uzaklaşmışken böylesine dolambaçlı yollarla Raid0 yapılandırmak için çok büyük bir sebebiniz yoksa, uzak durmanızı öneririm. Çünkü güncellemeler ve yeniden yapılandırmalar için başka diske göçmeniz ve o diskte güncelleme yapmanız ve o diskten klonlayarak Raid sisteminize dönmeniz gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Anakart Modeli
H270N-WIFI
İşlemci Modeli
i7-7500
Grafik Kartı
MSI Armor RX 580
Disk ve RAM
4 * nGB RAID 0 & 8+16GB 2400MHz

barangokalp

PADAVAN
24 Ara 2017
149
29
101
Kahramanmaraş
Selamlar,

4 SSD (farklı modellerde ve O/Y hızlarında) disk ile Apple RAID 0 yaptığım bir iş istasyonum var. Şu anda oradan yazıyorum.
Okuma hızım çok iyi, ama yazma hızım inanılmaz kötü. Git gide de düşüyor. Bunun sebebi SSD'ler olabilir mi, yoksa sorunu sistemimde mi aramalıyım @barangokalp ?
Merhaba sckn
Öncelikle şunu söylemek isterim 2 tane 480gb SSD raid 0 olarak kullanıyorum. Raid 0 için bazı etkenler varki yavaş yazma sebebi oluyor:


1. SSD farklı olması
2. Hardware yerine software kullanmak (Donanımsal yerine yazılımsal yani)
3. Chipset kaynaklı

Sorduğun soru için teşekkürler ki zaten aşağıda cevap olarakta yazmışsın. Apple belli bir dönemden sonra Raid 0 sistem kurmaya izin vermemesinin sebeplerinden biride bu ne yazık ki. ilk RAID 0 yaptığımda şaşırmıştım güncelleme olmuyor, recovery HD oluşmuyor diye. Apple bizi korumak için yapıyor ki sistemi için kötü yorumlar almasın.

Sonuç olarak şu kanıdayım.

Hız istiyor eğer NVM kullanmak. 1 GB gibi dosya boyutlarında sorun olmasada üzeri dosya boyutlarında maalesef yazma hızları düşüyor. Donanımsal olarak RAID 0 test edemedim. Bunu deneye bilirsin.
 

sckn

APPRENTICE
17 Eki 2020
10
1
21
Selamlar @barangokalp,

Haklı olabilirsin, bir kılavuz bulamadığımız için biraz deneysel ilerleyen bir süreç.
Bir çok insan, yıllarca Fusion yada Raid olarak kullandıkları sistemleri terketmek durumunda kalıyordu, Catalina Yamacısı (Catalina Patcher) gibi bir çözüm var fakat dediğim gibi, Apple APFS ile Raid sistemleri resmi olarak terketmiş oldu. O insanlardan bilgi almak istedim fakat dönüş alamıyorum kimseden.

JBOD için bir yorum bırakabilirim ki, disk başına okuma, yazma hızınız mühim. Şimdilik güzel performans veriyor.
 
Anakart Modeli
H270N-WIFI
İşlemci Modeli
i7-7500
Grafik Kartı
MSI Armor RX 580
Disk ve RAM
4 * nGB RAID 0 & 8+16GB 2400MHz
AD Engelleyici Tespit Edildi

Anlıyoruz, reklamlar can sıkıcı!

Elbette, reklam engelleme yazılımı reklamları engelleme konusunda harika bir iş çıkarsa da, web sitemizin faydalı özelliklerini de engeller. En iyi site deneyimi ve bize destek olmak için lütfen AdBlocker’ınızı devre dışı bırakın.

AD Reklam Engelleyiciyi Devre Dışı Bıraktım    Hayır teşekkürler